مهندس بیگلری در تذکر شفاهی به رییس جمهور: آقای روحانی به فکر چاره ای برای معظل بیکاری جوانان کشورمان به ویژه جوانان تحصیل کرده باشید



میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر بیشترین سهم بازار خودرو کشور متعلق به دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا است اما این مسئله نمی تواند دلیل منطقی بر انحصاری بودن خودرو در ایران باشد.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر بیشترین سهم بازار خودرو کشور متعلق به دو شرکت بزرگ  ایران خودرو و سایپا است اما این مسئله نمی تواند دلیل منطقی بر انحصاری بودن خودرو در ایران باشد.

محسن بیگلری در گفتگو با خبرخودرو ، با اشاره به طرح مباحثی در خصوص خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری توسط وزیر صنعت ، معدن و تجارت  افزود :  با تصمیم مهندس نعمت زاده ، نسبت به حذف خودرو از لیست کالاهای انحصاری موافقم چرا که با حذف انحصار از خودرو و تعیین قیمت در حاشیه بازار، شرایط  بازار خودرو برای شرکتهای خودروساز و حتی مصرف کنندگان نیز بهتر خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری گفت : مسلما با خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری و قیمت گذاری آن در حاشیه بازار بسیاری از مشکلاتی که به لحاظ تولید ، قیمت در بازار ایجاد شده بود از بین خواهد رفت.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با آزادسازی قیمت خودرو و منطقی نمودن تعرفه واردات ، مسلما زمینه رقابت پذیری در بازار خودرو افزایش خواهد یافت به طوری که با  توسعه رقابت پذیری زمینه توسعه و رشد کمی و کیفی خودروهای داخلی نیز فراهم خواهد شد.

بیگلری افزود : با حذف انحصار از خودرو و تعیین قیمت در حاشیه بازار قطعا جریان کنونی بازار خودرو تغییر خواهد کرد و قیمتها نیز متعادل تر خواهند شد.

وی در ادامه طرح جریان انحصار در صنعت خودرو ایران را به جهت تولید غالب دو شرکت بزرگ خودروساز کشور دانست و تاکید کرد : با وجود اینکه خودروسازان بخش خصوصی نیز در ایران فعالیت دارند و انحصاری به لحاظ وجود شرکت های خودروساز در کشور وجود ندارد اما به جهت سهم بالای محصولات دو شرکت بزرگ خودروساز کشور ، عموم جامعه با این دو شرکت بزرگ آشنایی بیشتری دارند چرا که میزان تولیدات شرکتهای خصوصی بسیار محدود و قیمت غالب آنها بسیار بالاتر از محصولات داخلی است.