مهندس بیگلری در تذکر شفاهی به رییس جمهور: آقای روحانی به فکر چاره ای برای معظل بیکاری جوانان کشورمان به ویژه جوانان تحصیل کرده باشید

.....

a3

 

a1

 

DSC08940

 

شش 001

زندگی نامه

مهندس محسن بیگلری در سال 1353 در خانواده ای متدین و فرهیخته در روستای ایرانخواه از توابع شهرستان سقز دیده  به جهان گشودند.ایشان تحصیلات دوره ی ابتدایی ،راهنمایی را در همان روستا و دوره متوسطه را در شهرستان سنندج به اتمام رساندند و مدرک کارشناسی را در دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد را در رشته منابع طبیعی از دانشگاه آزاد کرج دریافت نمودند.مهندس بیگلری سالهای اولیه ی خدمت خود را با استخدام در آموزش و پرورش شهرستانهای مریوان ،سنندج و سقز سپری نمودند.تا اینکه سیر صعودی خدمات اجرایی خود را با نشان دادن شایستگی های خویش و احراز اعتماد همکاران با انتخاب دبیران و هنر آموزان به ریاست هنرستان دکتر محمود حسابی شهرستان سقز آغاز کردند و تا مهر ماه 1384 در این سمت باقی ماندند.ایشان در طول خدمت خویش همواره با انجام وظیفه در سمت های مختلف آموزشی واداری به کسب علم و دانش و گذراندن دوره های تخصصی آموزشی اهمیت بسیاری می دادند و با انجام فعالیتهای مفید مستمر در این راستا به عنوان سر گروه هنرستان های استان انتخاب شدند و با تاسیس آموزشکده فنی مهندسی سقز در سال 1384 ریاست این دانشگاه را به ایشان محول کردند. و فعالیتهای علمی آموزشی خود را در زمینه دوره های ضمن خدمت استانی و کشوری ،تدریس در دانشگاه های آزاد اسلامی سقز و سنندج و آموزشکده فنی گسترش دادند و در این مدت با درخواست و پیگیری وزارت علوم تحقیقات و فناوری از آموزش و پرورش به استخدام وزارت علوم درآمدند و حدود 6 سال ریاست آموزشکده فنی مهندسی شهرستان سقز را بر عهده داشتند و با اینکه مسئولیت و حیطه کاریشان گسترده تر شد از پای ننشستند و با عشق و علاقه ی مفرط به ایفای احسن مسئولیت و اجرای خدمت گزاری در عرصه ی علم و دانش پرونده عملکردشان هر روز بیشتر شکوفا تر می شد و به پاس تلاشهای بی وقفه و خستگی ناپذیر ده ها لوح افتخار و تقدیر وزارتی -که هیچ کدام در چشم ایشان نیامدند و حتی در نظرشان بسیار ناچیز جلوه می کردند- را دریافت نمودند و هم زمان به عنوان مدرس نمونه کشوری در میان تمام آموزشکده ه و دانشگاههای فنی و حرفه ای سراسر کشور برگزیده شدند.

آدرس دفاتر مهندس بیگلری

address



 

 

*تسلیت مجدد به خانواده های داغدار کولبرانی که در راه کولبری داغدار شدند.

 

*کولبری شغل نیست.

 

*کولبری قاچاق نیست.

(مقام معظم رهبری که چند ماه پیش فرمودند منظور از برخورد با قاچاق برخورد با کولبرانی نیست که برای امرا معاش و از روی اجبار به کولبری روی می آورند).

 

*بازگشایی بازارچه مرزی سیف مطالبه کردستانی ها و به ویژه مردم شریف شهرستان سقز است.

 

*کولبری شامل کردستان کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان میشود.

 

*طرح دو فوریتی ساماندهی کولبران توسط حدود 150 نماینده امضا شده و قطعا به مرز 200 امضا خواهد رسید.

 

* راه کارهای حل این مشکل

تصویب منطقه آزاد و شروع به کار کردن بازارچه های مرزی و منطقه ویژه اقتصادی می باشد.

 

*منطقه ویژه هم تجاری است و هم صنعتی.

 

*منطقه آزاد فقط واردات نیست میتواند هم تولیدی باشد و هم صادرات.

 

* اگر در مناطق مرزی 4 کارخانه مونتاژ و بازار مشترک تولیدی وجود داشته باشه کولبری به وجود نمی آید.

 

*کولبران نه بیمه دارند و نه آینده شغلی.

 

*کولبر برای حمل 12 حلقه لاستیک 50000 تومان ناچیز مزد میگیرد.

 

*در راستای سوال و پیگیری های بنده در مورد وضعیت اسفناک کولبران و سایر مشکلات مناطق مرزی هفته آینده هیئتی از وزارت کشور به سقز و بانه سفر خواهد کرد.

 

* علی رغم مجوز مرزبانی؛ نیروی انتظامی مردم را با دو ال سی دی متوقف میکند و عواقب اجتماعی از قبیل جریمه و مصادره در انتظار جوانان ماست.

( در همین خصوص با معاون اول رئیس جمهور ، وزیر کشور ، وزیر صنعت و رییس گمرک کشور رایزنی های لازم را انجام داده ام اما تا بحال اقدام واقعی ننموده اند)

 

*خیلی از همشهریان ما به خاطر نداشتن پرداخت جریمه زیر خط فقر و یا در زندان هستند.

 

*کل کالاهای که به مناطق مرزی و شهرهای ما وارد می شود به اندازه واردات یک قاچاقی دانه درشت نیست.

 

* کولبری با آن همه سختی و مشکلات نهایتا در ماه 400 هزار تومان درآمد دارد.

 

*کولبران مرزداران و مرزبانان دیروز و نیز امروز هستند.

 

*در کردستان 12000 نفر کارت کولبری دارن و 60 هزار نفر از این راه ارتزاق میکنند.

 

*به دولتی ها و نیروهای مرزبانی و نیروی انتظامی اعلام میکنم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کولبران (کولبری قاچاق نیست) تهدید کولبران و بستن بازارچه معنی ندارد.

 

*طرح دو فوریتی در راستای ساماندهی وضعیت کولبران (بیمه-تهیه گاری موتوری-بهسازی راه ها) است.